Меню Затваряне

Качество и вдъхновение в ранното образование

28 Септември 2024, Варна

ПРЕЗЕНТАТОРИ

Паола Строци и Марина Кастанети са истински легенди на подхода Реджо Емилия. Заедно с Лорис Малагуци и Веа Веки те са част от историческия екип, благодарение на който през 1991 “Newsweek” обявява детската градина „Диана“, а чрез нея и всички ясли и градини в Реджо Емилия, за най-напреднали в света места за ранно детско образование. Реджо Емилия започва да посреща изследователи от цял свят и 30 години по-късно се превръща в референтна точка за качествено ранно образование за държавите от всички континенти…

Паола Строци

Паола Строци е “pedagogista” (педагогически координатор) с впечатляващ опит и вдъхновяващ презентатор. Понастоящем тя води професионални обучения, семинари и работни срещи на Reggio Children в Италия и чужбина. Участва в много от публикациите на Reggio Children, сред които и последната, “The Role of the Pedagogista in Reggio Emilia”

Марина Кастанети

Марина Кастанети към момента е обучител по международни проекти на Reggio Children, с участия в многобройни образователни събития и проекти в Италия и чужбина: Австрия, Бразилия, Китай, Хърватия, Дания, Германия, Индия, Израел, Япония, Корея, Нова Зеландия, Норвегия, Португалия, Южна Африка, Испания, Швеция, ОАЕ, Великобритания, Виетнам, САЩ. Тя сътрудничи в няколко проекта, свързани с пътуващата изложба “Стоте езика на децата”. Заедно с Лорис Малагуци и Веа Веки, Марина е съавтор на “Shoe and Meter” и “A journey into the rights of children”. Много от нейните документации са използвани в различни книги за подхода Реджо Емилия. Част е от изследователските проекти:

  • “Children,spaces, relations. Мetaproject for an environment for young
    children”– Reggio Children-Domus Academy Research Centre,1998
  • “Making learning visible: children as individual and group learners”
    Reggio Children and Harvard University Project Zero, 2000
  • “One city many children. Memory of a present History” – exhibition and catalogue at the Loris Malaguzzi International Centre, 2009
  • “Enchanted Worlds” – exhibition at the Loris Malaguzzi International Centre, 2011
  • “Citizen Ateliers” Loris Malaguzzi International Centre
  • Care. Curriculum & Quality Analysis and Impact Review of European Early Childhood Education and Care (European project: Call identifier: FP7-SSH-2013-2) in collaboration with Utrecht University, Oxford University, Freie Universität Berlin, Aarhus Universitet, KU Leuven, Jyväskylä Yliopisto, Università degli Studi di Milano-Bicocca, Hellenic Open Univeristy, Instituto Universitario de Lisboa, Hogskolen I Vestfold, Uniwersytet Warszawksi, 2014-2016